Jakie leki przeciwlękowe są bezpieczne dla ciąży?

Większość leków na lęk należy do tej samej klasy leków, co antydepresanty, co oznacza, że ​​przepisanie niektórych z nich w czasie ciąży może być trudne. American College of Obstetricians and Gynecologists (ACOG) ostrzega, że ​​przepisywanie tego typu leków podczas ciąży powinno zawsze obejmować dokładną analizę korzyści i ryzyka.

Chociaż niektóre leki przeciwlękowe są uważane za stosunkowo bezpieczne w czasie ciąży, musisz ściśle współpracować ze swoim lekarzem, aby ustalić, które z nich są dla Ciebie odpowiednie, jeśli leki są niezbędne do zapewnienia dobrego samopoczucia i/lub dziecka. Zobacz więcej na stronie https://kuratorium.kielce.pl/13984/program-edukacyjny-ars-czyli-jak-dbac-o-milosc-2/

Twój lekarz i wykwalifikowany terapeuta mogą współpracować z Tobą, aby zdecydować, który lek zapewnia największe korzyści przy najmniejszym ryzyku (i jak niską dawkę możesz przyjąć i nadal uzyskać te korzyści). Jeśli przed ciążą przyjmowałeś leki na ataki paniki, lęki lub depresję, być może będziesz musiał zmienić lub dostosować również dawkę.

Wskazówki, jak uspokoić niepokój podczas ciąży

Chociaż leki są jednym z rozwiązań zaburzeń lękowych, z pewnością nie jest jedynym. W rzeczywistości pójście na sesje terapeutyczne z psychologiem, psychiatrą lub doradcą jest zwykle pierwszym i najlepszym sposobem, aby pomóc określić, co powoduje Twój lęk i opracować plan, który pomoże Ci złagodzić zmartwienia lub nauczyć się technik relaksacyjnych.

Pomocne mogą być również następujące strategie łagodzenia lęku:

Złap więcej Zzzów. Niektóre badania wykazały, że brak snu może nasilać niepokój, więc staraj się spędzać siedem do ośmiu godzin na dobę, gdy tylko jest to możliwe. Jeśli zmiany stylu życia nie pomogły ci lepiej spać lub problemy się utrzymują, porozmawiaj ze swoim lekarzem o środkach nasennych. Niektóre leki podczas ciąży, w tym Unisom, Tylenol PM, Sominex i Nytol, są ogólnie uważane za odpowiednie do sporadycznego stosowania w czasie ciąży, ale przed zażyciem czegokolwiek należy skonsultować się z ginekologiem lub położną.

Jedz całą, świeżą żywność. Coraz więcej badań wykazało, że to, co jesz, może mieć duży wpływ na Twoje zdrowie psychiczne. Uważa się, że spożywanie dobrze zbilansowanej diety — bogatej w składniki odżywcze, pełnowartościowej i nieprzetworzonej żywności (w tym owoców, warzyw, ryb, orzechów, nabiału i produktów pełnoziarnistych) — zamiast przetworzonych i fast foodów wspiera zdrowe bakterie w jelitach, co z kolei może pomóc zmniejszyć niepokój.

Pozostań aktywny. Coś tak szybkiego i łatwego jak 10-minutowy spacer może zmniejszyć poziom napięcia. Osoby, które regularnie ćwiczą, rzadziej rozwijają lęk lub depresję.

Uzbrój się w wiedzę. Poznanie tajników ciąży i rodzicielstwa może znacznie pomóc Ci poczuć się przygotowanym. Przeczytaj więc i rozważ wzięcie udziału w zajęciach z rodzenia.

Zbuduj system wsparcia. Spędź czas z doświadczonymi rodzicami lub przyjaciółmi, którzy również oczekują. Możesz także dołączyć do społeczności internetowej, aby połączyć się z innymi, którzy borykają się z takimi samymi uczuciami jak Ty.

Jeśli jesteś w ciąży z bliźniakami, trojaczkami itp. (ciąża z wielokrotnością). Jeśli miałaś poranne mdłości podczas poprzedniej ciąży. Gdyby inne kobiety w Twojej rodzinie miały poranne mdłości. Jeśli w przeszłości występowały nudności i wymioty przed zajściem w ciążę

Zaplanuj czas w ciągu dnia na relaks.

Naukowcy odkryli, że regularna medytacja i akupunktura przynoszą korzyści osobom z lękiem. Lub spróbuj jogi, posłuchaj muzyki lub skorzystaj z masażu od profesjonalisty, a nawet tylko od swojego partnera. Pomocne mogą być również medytacja i ćwiczenia głębokiego oddychania.

Na koniec spróbuj nauczyć się przypominać sobie, że naprawdę będziesz wiedział, co zrobić, gdy nadejdzie twój pakiet radości. Nawet jeśli nigdy nie trzymałeś dziecka, instynkt jest po twojej stronie – a to, czego twój maluch będzie naprawdę potrzebował bardziej niż czegokolwiek, to po prostu twoja miłość.

Upewnij się, że masz wsparcie emocjonalne.

Wiele osób nie docenia, jak okropne i wyniszczające mogą być poranne mdłości. „Poranne mdłości kojarzą się z „Och, to normalna część ciąży”, a ludzie nie myślą o tym jako o patologii związanej z ciążą” – powiedział dr Saha. „Wiele kobiet jest niedoleczonych lub nawet nie szukają porady medycznej w związku z ich stanem”. To jest poważny problem. Upewnij się, że Twoja rodzina, partner i lekarz zapewnią Ci wsparcie emocjonalne, którego potrzebujesz, i poinformuj swojego dostawcę, jeśli zmagasz się z problemami.

Może to ci się też spodoba:

Dodaj komentarz